همه چیز درباره اولویت کالایی 1 الی 4 برای واردات کالا

4 جولای 2019
اخبار سایت
1,314 بازدید
بدون نظر

همه چیز درباره اولویت کالایی 1 الی 4 برای واردات کالا

 

همانطور که می دانید در حال حاضر اولویت هایی کالایی به 4 اولویت تفکیک شده است که هر تاجر یا وارد کننده ای قبل از انجام هر کاری باید بداند که کالایی که قصد واردات آن را دارد در چه اولویت کالایی قرار دارد و مشمول چه نوع ارزی می شود.

خیلی از افراد هنوز درک درستی از اولویت های کالایی ندارند و دقیقا نمی دانند که اولویت کالایی 1 الی 4 به چه معناست. از این رو در ادامه بصورت کامل اولویت هایی کالایی شرح داده شده است که امید است مورد استفاده قرار گیرد.

ضمنا انجام ثبت سفارش – حواله آزاد – حواله نیمایی نیز توسط ما انجام می شود. در صورت تمایل در قسمت نظرات همین پست اعلام فرمائید تا با شما تماس گرفته شود.

اولویت کالایی


اولویت کالایی 1
کالاهای اساسی که مشمول ارز دولتی 4200 تومانی (ارز حاصل ار فروش نفت) می باشند. (مانند گندم، برنج، نهاده های دامی، اقلام دارویی و برخی مواد اولیه)

اولویت کالایی 2
کالاهایی که مشمول ارز نیمایی هستند که تامین ارز آنها از محل صنایع پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی می باشد. اخیرا این گروه کالایی اصلاحاتی داشته (از اولویت کالایی 21 الی 28) که در زیر به آنها اشاره شده است:

اولویت کالایی 21
اولویت کالایی 22
اولویت کالایی 23
اولویت کالایی 24
کالاهایی که جزو اولویت کالایی آنها یکی از اولویت های 21 – 22 – 23 و یا 24 باشند مشمول دریافت ارز نیمایی می باشند.

اولویت کالایی 25
اولویت کالایی 26
اولویت کالایی 27
اولویت کالایی 28
کالاهایی که جزو اولویت کالایی آنها یکی از اولویت های 25 – 26 – 27 و یا 28 باشند مشمول دریافت ارز نیمایی نیستند و تنها از طریق ارز اشخاص (دولت هیچ تعهدی بابت تامین ارز این گروه های کالایی ندارد) می توانند مبادرت به ثبت سفارش نمایند.

اولویت کالایی 3
کالاهایی که جزو اولویت کالایی 3 بودند ارز نیمایی به آنها تعلق نمیگرفت و می بایست و بابت تامین ارز دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص کالاهای اولویت 3 نداشت که در آخرین تغییرات گروه کالایی 3 عملا حذف و با گروه کالایی 2 ادغام شد.

اولویت کالایی 4
کالاهایی که در این گروه قرار می گیرند جزو کالایی هستند که ورود آنها ممنوع می باشد و به هیچ عنوان کالاهای اولویت 4 را نمی توان وارد کشور نمود و برای آنها ثبت سفارش گرفت. معمولا کالایی که در اولویت کالایی 4 قرار گرفته اند جزو کالاهای لوکس بحساب می آیند. (مانند غذای سگ و گربه، انواع ژامبون، انواع لباس های زنانه و مردانه، کلاه گیس، آجر و …)

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت