معرفی انواع رم سرور و کاربرد آنها

20 می 2023
رپورتاژ آگهی
205 بازدید
بدون نظر

معرفی انواع رم سرور و کاربرد آنها

انواع رم سرور

رم سرور که از قطعات اصلی در کانفیگ و سرورهای اچ پی به شمار می آید. رم سرورها براساس مدل سرور و نیز سخت افزار پردازشی دارای انواع مختلفی هستند. رم سرورها در در دو نوع RDIMM وLRDIMM عرضه می شوند. رم هایی که با آنها RCC RDIMM گفته می شود و از ریجسترها بهره مند می باشند. نوع دیگر رم EC RAM بوده، که بافری را در مادر برد ندارد. حافظه بافریا rdimm با تست خودکار و رفع خطا می تواند ecc را اضافه کند. بافر تراشه پردازشی می باشد که قادر است اطلاعات را از سی پی یو دریافت کند. تراشه اطلاعات پردازش شده توسط تراشه های دیگر روی کارت حافظه ارسال می گردد. رم LRDIMM مخصوص سرور g9 و g10 است و از فرکانس بالاتر و مصرف برق بهینه تر برخوردار است.

انواع رم سرور

کدام رم مناسب سرور شماست؟

باید گفت سرورهای نسل هفتم و هشتم از رهای نوع ddr3 قابلیت پشتیبانی دارد که فرکانس بالاتر 14900 نداشته باشند. سرورهای نسل نهم از رم های ddr4 می توانند پشتیبانی کنند و بین محدوده فرکانسی 2133 تا2400 شامل می شوند. سرورهای نسل دهم از رم های pc4 استفاده می کنند و تا فرکانس 2666و 2933 با استفاده از تکنولوژیِ hp persistent memory قابلیت پشتیبانی دارند. رم های ddr4 نسبت به نسخه های قبلی از بازه بالاتر در سرعت و زمان بندی بهره مند هستند. در این رم ها مصرف برق و زمان تاخیر با بیکاری به شدت کاهش یافته است.

رم سازگار با سرور hp proliant dl360 gen10

سرور hpe proliant dl360 gen10 از پردازندهای اینتل زئون مقیاس پذیر تا 28 هسته پردازشی برای هر پردازنده را پشتیبانی می کند و تا 3 ترابایت رم ddr4 با فرکانس 2933 بازدهی بسیار بالایی را در اختیاران کاربران قرار دهد. ذخیره سازی های nvme با سرعت بالا بهینه سازی شده است. نوع مموری یا حافظه ای به وسیله آن پشتیبانی خواهد شد به صورت زیر می باشد. در حافظه hpe ddr4 smart memory این میزان بین 128 گیگ تا 3 ترابایت است. همچنین درحافظه hpe persistent memory بین 512 گیگ تا 6 ترابایت می باشد. در این سرور با برخورداری از 24 اسلات ddr4 می توان از حداکثر سرعت پردازش و ظرفیت ذخیره سازی بهره مند شد.

کدام رم مناسب سرور شماست؟

رم سازگار با سرور hp proliant dl360 gen 9

این سرور که جز مدل های پر فروش به شمار می رود و تک یونیته است. از پردازنده های نسخه intel xeon e5 4, 3 پشتیبانی می کند. در صورت استفاده از دو پردازنده 22 هسته ای کاربران می توانند از 44 هسته پردازشی برخوردار شوند. 24 اسلات رم در این سرور قرار می گیرد که قابلیت پشتیبانی تا 3 ترابایت را دارد. دارای تعداد 24 اسلات برای نصب رم است و تا فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. از مشخصه های مهم پردازنده و رم استفاده از فناوری advanced Ecc است. پردازش ها را خطایابی می کند و مانع از نابودی سیستم می شود. از قابلیت های جدید آن پشتیبانی از حافظه های nvme بوده که سرعت ذخیره سازی و پرازش را برای سرویس های میزبانی وب بالا می برد.

رم سازگار با سرور hp proliant dl360 gen 11

سرور hpdl360 gen 11 از دو پردازنده از پردازنده های نسل چهارم اینتل زئون با حداکثر 56 هسته بهره می برد. این مدل سرور دارای 32 عدد اسلات رم است. 16 اسلات توسط سی پی یو اول و 16 اسلات به وسیله ی سی پی یو دو پشتیبانی می شود. رم های قابل پشتیبانی این مدل از سرورها را موع رم های rdimm بوده و دارای فرکانس 4800 مگاهرتز است. رم های rdimm می توانند تنها در کنار رم های هم نوع خود فعالیت نمایند.

از کجا می توانیم یک رم مناسب سرور تهیه کنیم؟

باگسترش حجم اطلاعات رم سرورها جز با اهمیت ترین سخت افزارها تلقی می شوند. وظیفه رم سرورها انتقال اطلاعات از پردارنده ها به هارد است. رم سرورها از طریق فناوری hpe smart memory قبل از عرضه و فروش مورد آزمایش قرار می گیرند. تنظیم این قطعات با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی در محیط های عملیاتی در سرورهای اچ پی انجام می پذیرد. به طوری که امکان پشتیبانی مدیریتی را فراهم کرده و سبب افزایش عملکرد سرور می شود. برای انتخاب رم مناسب باید فرایندهای لازم توسط کارشناس شبکه و سرور انجام شود تا با توجه به نیاز مدل مورد نظر پیشنهاد شود. نوع اسلات های رم و ظرفیت قابل پشتیبانی و سازگاری آن از موارد مهم می باشد.

نتیجه گیری

رم سرورها مزیت های فراوانی برای کاربران خود به همراه دارند. به علاوه نقش مهمی در ارتقای عملکرد و افزایش توان عملیاتی ایفا خواهند کرد. رم سرورها در یک فضای عملیاتی خاص تست و برای فروش وارد بازار می شود. آنها برای دسترسی به حداکثر بهره وری طراحی می شوند و می توانند مصرف برق را به میزان قابل توجه ای کاهش دهند. همچنین آنها قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از ظرفیت ها را دارند. آنها زمینه استفاده از 4 گیگابایت نوع RDIMM تا 128 گیگابایت از نوع LRDIMM را ایجاد می کنند. در انتخاب رم مناسب باید دقت کرد که نوع مورد نظر از ویژگی های مانند عیب یابی بهره مند باشد.شما میتوانید رم مناسب سرور را از سایت نجهیز شبکه فیدار با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت