مداد

بهینه سازی سایت : فراتر از سئو و طراحی سایت

22 نوامبر 2022
رپورتاژ آگهی
434 بازدید
بدون نظر

بهینه سازی سایت : فراتر از سئو و طراحی سایت

چکیده : داشتن یک وب سایت و بی توجهی به نگهداری آن مانند باز کردن یک مغازه و عدم توجه به نحوه تعامل خریداران با کالا است، یعنی هرگز موجودی را بررسی نکنید و قفسه ها را براساس نیاز های مشتری نچینید و اصلا براتون مهم نباشه که مشتری چجوری راحت تره!!

وب سایت شرکتی یا وب سایت فروشگاهی شما اولین تعاملی است که مشتری یا بازدیدکننده با برند شما دارد. بهینه سازی مداوم وبسایت کسب و کارتان تضمین می کند که سایت شما در اوج عملکرد خود است.

اما درواقع منظور اصلی ما چیست؟ بهینه سازی وب سایت به چه معناست؟ و واقعا چقدر سخت است؟

سلام من محمد نصیری کارشناس سئو و کارشناس ارشد کارآفرینی و مدیر وبسایت آموزشی وبین سئو هستم و دوست دارم در این محتوای آموزشی در کنار مطالب زیر را بررسی کنیم:

  • بهینه سازی وب سایت چیست؟
  • چرا بهینه سازی مهم است و مزایای آن
  • اهداف یک برنامه بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت چیست؟

بهینه سازی سایت، هنر و علم ایجاد بهبود مداوم در سایت شما برای افزایش ترافیک ورودی و نرخ تبدیل است که در آخر منجر به بهبود نتایج کسب و کار می شود.

رویکرد جامع برای بهینه سازی سایت که در سایت های بزرگی مثل دیوار، شیپور، دیجیکالا، وبین سئو، فرانش و فرادرس و… انجام می شود شامل:

  • استراتژی دیجیتال برای سایت
  • بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)
  • تجزیه و تحلیل تجربه کاربر (UX)
  • آزمایش کردن یا همان مرحله تست تغییرات ایجاد شده
  • بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
  • به روز رسانی محتوا و بهینه سازی مسائل فنی سایت
  • تجزیه و تحلیل و گزارش اتفاقات برای ادامه مسیر

درواقع با مراحلی که گفته شد ما آزمایش هایی را برای بهبود انجام می دهیم و بعد گزارش های فعالیت ها و نتایج را بررسی می کنیم. این یعنی ترکیب علم و هنر یعنی مدیریت سایت و داشتن کسب و کار اینترنتی پویا که مدام برای بهبود تلاش می کند.

بله این مسیر کسب و کار اینترنتی است. سوالی که بسیاری از همراهان وبین سئو از محمد نصیری میپرسند اینکه ما باید در حین کارهای کسب و کار چیکار کنیم؟

اما پاسخ محمد نصیری: من بارها در تمامی دوره های آموزش سئو وبین سئو و دوره های خصوصی کسب و کار اینترنتی خودم در وبین سئو این مسیر را پیشنهاد می دهم اگر می خواهید کسب و کارتان به حیات خود ادامه دهد باید به صورت مستمر به فکر ایجاد تمایز و بهبود فرآیندهای کسب و کارتان باشید.

چرا بهینه سازی مهم است و مزایای آن

بهینه سازی سایت به دلایل مشخص و محکمی مهم است. در برخی از مراحل، شما روی طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و تجربه فروش24 ساعته و توسعه کسب و کارتان سرمایه گذاری کردید و وب سایتی را راه اندازی کرده اید. با داشتن سایت پویا، شما فرصت بررسی رفتار بازدیدکنندگان واقعی و اطلاعات موجود برای کمک به فروش بیشتر کسب و کارتان را دارید. بهینه سازی وبسایت شما برای هردو طرف خوب است هم بازدیدکننده و هم کسب و کار.

دقت کنید در بعضی مواقع بهترین طراحان و توسعه دهندگان سایت نمی توانند بهینه سازی درستی را انجام دهند. مثلا اگر برای بهتر شدن کسب و کارتان تصمیم گرفتید که سایت جدیدی را طراحی کنید باید حتما سایت جدید بهتر از قبل شود و زنده باشد یعنی در حین بهتر شدن و قوی شدن بتواند مشتری بیشتری داشته باشد…

هدف از بازطراحی سایت ها مثل سایت های فروشگاهی یا شرکتی فقط بهبود مسائل فنی و قدرت وب سایت نیست بلکه قرار است طبق صحبت هایی که در قبل داشتیم فروش و ارتباط ما با بازدیدکننده را بهبود بخشد.

توصیه محمد نصیری بنیان گذاز وبسایت آموزشی وبین سئو

داشتن یک وب سایت و بی توجهی به نگهداری آن مانند باز کردن یک مغازه و عدم توجه به نحوه تعامل خریداران با کالا است، یعنی هرگز موجودی را بررسی نکنید و قفسه ها را براساس نیاز های مشتری نچینید و اصلا براتون مهم نباشه که مشتری چجوری راحت تره!!

مزایای بهینه سازی وب سایت چیست؟

برنامه بهینه سازی سایت می تواند نتایج کسب و کار را به شدت تغییر دهد اما این برنامه باید در دوره های زمانی سه ماهه و شش ماهه و یک ساله باشد و مدام تغییرات را اعمال کنید. در ادامه نمونه ای از نتایجی که وبین سئو با کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط کسب کرده را می بینیم:

  • افزایش عبارات کلیدی مهم کسب و کار در موقعیت های 1-3 گوگل 50٪
  • افزایش عبارات کلیدی فروشنده
  • افزایش دو تا چند برابری ترافیک سایت
  • افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری
  • افزایش کلیک روی دکمه های CTA اولیه از 3% به 10%
  • افزایش رزروها و درخواست های تماس طبیعی نزدیک به 80٪

اهداف بهینه سازی وب سایت

هدف شماره 1 بهینه سازی وب سایت، افزایش نتایج کسب و کار است. در بیشتر موارد، این به معنای افزایش سرنخ های با کیفیت بالا یا فروش مستقیم از وب سایت است. اما رسیدن به آن بازی یک فرآیند گام به گام است. اول، مردم باید شما را پیدا کنند. سپس، آنها باید وب سایت شما را با کمترین اتلاف بررسی کنند تا به آن هدف نهایی برسند.

این به معنای تکیه بر چند تکنیک اثبات شده بهینه سازی وب سایت است:

  • دید ارگانیک و ترافیک را هدایت کنید. بیشتر وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده، بیشترین سهم ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند. جستجوی آنلاین به سادگی نحوه جستجوی خریداران برای اطلاعات است و شما می خواهید خریداران خود را در جایی که هستند ملاقات کنید.
  • مثل یک خریدار فکر کنید. شما هر روز از وب سایت ها برای تصمیم گیری خرید خود استفاده می کنید. اگر در وب سایت خود به چیزی برخورد کردید که احساس عجیبی یا بدتر از آن هرزنامه است، احتمالاً برای بازدیدکنندگان شما چنین احساسی دارد. مشخص کنید چه چیزی خاموش است و آن را برطرف کنید.
  • تست. فرضیه هایی در مورد اینکه چگونه ممکن است بتوانید یک صفحه یا عنصری از وب سایت را که برای ایجاد تبدیل مهم است بهبود بخشید و آنها را آزمایش کنید. وب سایت را بر اساس نتایج به روز کنید.
  • روی بخش های کلیدی سفر تبدیل تمرکز کنید. تلاش خود را در صفحات و تجربیاتی که بیشترین تأثیر را خواهند داشت، به کار ببرید. فکر کنید: تبلیغات پولی یا صفحات فرود کمپین، صفحات پربازدید در وب سایت شما، و صفحاتی که باید به عنوان بخشی از سفرهای کلیدی تبدیل بازدید شوند.
  • بیش از هر چیز روی تبدیل ها تمرکز کنید. این هدف نهایی است. شما اولویت های رقابتی، زمان محدود و محدودیت های بودجه خواهید داشت. هر تصمیمی را در مورد جایی که تلاش خود را روی این موضوع متمرکز کنید که چه چیزی باعث تبدیل بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر می شود، بگیرید.

منبع محتوا: www.orbitmedia.com و www.webinseo.com

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت