وردپرس چیست؟ کاربرد wordpress به زبان ساده

1 ژوئن 2024
رپورتاژ آگهی
63 بازدید
بدون نظر

وردپرس چیست؟ کاربرد wordpress به زبان ساده

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در دنیاست. حدود ۴۰ درصد از سایت‌هایی که در دنیای وب قابل مشاهده هستند، از وردپرس استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم وردپرس را به زبان ساده تعریف کنیم ، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان میتوان گفت که با وجود انعطاف پذیری و تنوع قالب و افزونه میتوان همه نوع سایتی با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کرد و به راحتی به سئو و بهینه سازی آن مشغول شد.

انواع سایت هایی که با وردپرس میتوان ساخت چیست؟

  1. سایت خبری
  2. سایت فروشگاهی
  3. سایت شخصی
  4. سایت رزومه کاری
  5. سایت پادکست
  6. سایت شرکتی
  7. سایت انجمن های گفتگو
  8. سایت های مسافرتی
  9. سایت آموزش آنلاین
  10. سایت وبلاگ نویسی
  11. سایت کاریابی
  12. سایت قرار دادن فایل و برنامه برای دانلود
  13. سایت فیلم و بازی

مزایا استفاده از وردپرس چیست؟

  1. استفاده راحت و آسان
  2. طراحی سایت با وردپرس زمان کمتری از شما میگیرد
  3. بروز بودن و به حداقل رساندن باگ ها
  4. تنوع در تم ها و افزونه ها و استفاده از خلاقیت طراح سایت
  5. به دلیل سهولت در استفاده کاربران زیادی از آن بهره می برند
  6. سرعت خوب در پردازش ها
  7. آسان بودن در سئو و بهینه سازی
  8. منبع باز یا open source بودن وردپرس
  9. رایگان بودن
  10. بروز رسانی راحت تنها با یک کلیک
  11. همیشه در حال توسعه

آموزش وردپرس

شما میتوانید برای مشاهده دوره آموزش وردپرس کلیک کنید.

روش ساخت قالب وردپرس چیست؟

برای طراحی یک قالب وردپرسی خوب و قابل قبول شما باید به زبان های برنامه نویسی از جمله CSS , HTML , PHP , Java Script  به طور کامل مسلط باشید. یاد گیری این زبان ها می تواند بسیار وقت گیر باشد و یاد گیری این زبان ها تنها برای ساخت یک قالب زیاد کار عاقلانه ای نیست. اما اگر میخواهید به یک طراح قالب یا طراح سایت موفق و کار بلد تبدیل شوید، یادگیری این زبان ها میتواند به شما کمک بسیار بزرگی کند.

اما اگر میخواهید یک سایت متفاوت نسبت به قالب های وردپرسی داشته باشید میتوانید از صفحه ساز ها استفاده کنید. در این صورت دیگه نیازی به یادگیری زبان های برنامه نویسی و کد نویسی های طولانی ندارید و میتوانید از سیستم کشیدن و رها کردن استفاده کنید. وردپرس دارای صفحه ساز های بسیاری می باشد که صرفا برای کار با آنها شما نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی و یا قالب بندی صفحات و طبقه بندی آنها ندارید. سیستم کار این صفحه ساز ها به صورت درگ اند دراپ یا drag and drop  می باشد و شما میتوانید به راحتی تنها با کشیدن و در جای مناسب رها کردن المنت مد نظر خود سایت خود را به صورت اختصاری طراحی کنید بدون نیاز به بلد بودن زبان های برنامه نویسی و … .

صفحه ساز در وردپرس چیست؟

بیشتر کاربرانی که تازه کار با وردپرس را شروع کرده اند و آشنایی زیادی با طراحی صفحات و طرح بندی آن ها در ورد پرس ندارند و بیشتر کار با سیستم درگ اند دراپ را میپسندند چون بسیار ساده می باشد.

از آن جایی که بیشتر قالب ها وردپرس از طرح بندی صفحه خاصی پشتیبانی می کنند و اگر مبتدی باشید و به برنامه نویسی تسلط نداشته باشید تغییر این طرح بندی صفحه یا ایجاد یک طرح بندی صفحه خاص مانند لندینگ پیج کار خیلی سختی برای شما خواهد بود و در مواقعی کاری غیر ممکن خواهد شد اما با استفاده از صفحه ساز های وردپرس میتوانید طرح بندی اختصاری برای خود داشته باشید بدون نیاز به کد نویسی و فقط با درگ اند دراپ کردن.

آموزش فتوشاپ

شما میتوانید برای مشاهده بهترین دوره آموزش فتوشاپ کلیک کنید

توابع وردپرس چیست؟

قالب ها و افزونه های وردپرس برای نمایش محتواهای فعال و پویا از توابع وردپرس استفاده میکنند. توابع وردپرس از جنس کدهای PHP هستند که کاربرد آنها نمایش پویای اطلاعات در وردپرس می باشد. اطلاعات پویا اطلاعاتی هستند که در پایگاه داده وردپرس ذخیره می شوند از جمله نوشته ها ، برچسب ها و… که میتوان با قرار دادن مناسب این توابع در قالب ها یا افزونه ها، آنها را در سایت به نمایش گذاشت. توابع در وردپرس به صورت پیشفرض قرار دارند اما میتوانید با نوشتن برخی کد ها توابع جدیدی نیز ساخته و به آنها اضافه کنید و در جای مناسب از آنها استفاده کنید. پس با این حال توابع هم مانند افزونه ها تعداد محدودی ندارند و میتواند از آنها به مقدار نیاز استفاده نمود. این توابع در طراحی قالب و افزونه بسیار کاربردی هستند و باید در طراحی قالب یا افزونه از آنها استفاده کنید پس لازمه ی ساخت افزونه یا قالب وردپرس، مسلط بودن به صورت کامل با این توابع پیشفرض است. البته می توانید با مراجع به آدرس codex.wordpress.org به کلیه توابع وردپرس دسترسی داشته باشید و در طراحی قالب یا افزونه دلخواه خود از این توابع استفاده کنید.

افزونه های جانبی وردپرس چیست؟

گفتیم که افزونه ها کد هایی هستند که میتوانند با وردپرس ما قابلیت های بیشتری بدهند ولی افزونه های جانبی یا Addon ها افزونه هایی هستند که روی افزونه ها نصب میشوند و میتوانند قابلیت های یک افزونه را بیشتر کنند مثلا صفحه ساز المنتور یکسری قابلیت هارا درخود جای داده است ولی با نصب افزونه essential AddOns میتوان حدود 60 ابزار را به المنتور اضافه نمود و سایت زیباتر و طراحی با دست  باز تری داشت، در حقیقت یکی از قابلیت المنتور یا وردپرس منبع باز بودن آنهاست و از همین رو میتوان با تغییر ویژگی های این افزونه ها به قابلیت های آنها افزود و این افزونه های جانبی را تولید کرد. برای مثال افزونه ووکامرس یک صفحه محصول ساده با یک سری قابلیت های محدود و مشخص دارد اما با نصب یکی از افزونه های جانبی ووکامرس میتوان صفحه محصول های زیباتر و چشم نواز  تر و با فیلتر های متنوع تری ایجاد کرد. البته برخی افزونه ها رایگان هستند ولی ادان های آنها پولی می باشد. البته چون افزونه های جانبی همانند یک افزونه مستقل روی وردپرس نصب می شوند، نصب تعداد زیادی از آنها میتواند سرعت سایت شما را پایین بیاورد و باعث کند تر شدن آن شود.

آموزش اکسل

شما میتوانید برای مشاهده بهترین دوره آموزش اکسل به بخش دوره های آموزشی سایت توسینسو مراجعه نمایید.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت