بهترین روش‌های تهیه کتاب دانشگاهی عمومی و تخصصی

19 سپتامبر 2022
رپورتاژ آگهی
259 بازدید
بدون نظر

تا چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی یا دوران امتحانات یافتن کتاب‌های درسی دانشگاه بود. یافتن کتاب‌های تخصصی یا حتی عمومی در این موقعیت‌ها بسیار دشوار بود؛ زیرا اکثر دانشجویان به دنبال آن بودند و افرادی که پیش از این کتاب‌ها را تهیه کرده بودند، باعث کمبود آن می‌شدند.

امروزه این دغدغه‌ها به طور کامل از بین رفته است؛ چراکه روش‌های جدیدی برای خرید کتاب‌ دانشگاهی به وجود آمده است. در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش‌های خرید کتاب دانشگاهی برای دروس عمومی و تخصصی را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش‌های تهیه کتاب دانشگاهی

4 روش آسان برای خرید کتاب دانشگاهی

امروزه اینترنت بخش وسیعی از کارهای روزانۀ ما را با خود درآمیخته است. همین موجب شده که دسترسی به بسیاری از اطلاعات، فروشگاه‌ها و … برای ما بسیار آسان شود. با این وجود عموماً کتاب‌های دانشگاهی کمیاب‌تر از دیگر کتاب‌ها در مقاطع مختلف است. زیرا چاپ این کتاب‌ها محدودتر است؛ علاوه بر این، بسیاری از کتاب‌های تخصصی رشته‌های مختلف دارای منابع لاتین هستند و به همین دلیل یافتن آن‌ها در کشور ما دشوار است.

از طرفی اگرچه ممکن است این کتاب‌ها در شهرهای بزرگ‌تر مانند تهران یافت شوند، اما افرادی که در شهرهای کوچک‌‌تر ساکن هستند، به آن دسترسی ندارند. همۀ این دلایل موجب شده است که افراد به دنبال راه‌های بهتری برای خرید کتاب دانشگاهی باشند. شاید بپرسید در این شرایط چگونه کتاب موردنظر خود را تهیه کنیم؟

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، در ادامۀ این مطلب همراه ما باشید تا 3 مورد از برترین روش‌ها را برای شما شرح دهیم.

  1. کتاب را از دانشجویان ترم‌های بالاتر تهیه کنید.

یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌ها برای تهیۀ یک کتاب کم‌یاب و تخصصی، قرض گرفتن آن از دانشجویان ترم‌های بالاتر است. بسیاری از افراد پس از اتمام تحصیل کتاب‌های خود را برای فروش به دیگران می‌دهند. از طرفی به دلیل این‌که اساتید در طول زمان تنها از منابع مشخصی و یکسانی برای تدریس خود استفاده می‌کنند، دانشجویان می‌توانند کتاب موردنظر را از افراد دیگر تهیه کنند.

بسیاری از دانشگاه‌ها نیز کانال‌ها یا گروه‌های خاصی در فضای مجازی دارند تا کتاب‌ها را بین یکدیگر تبادل کنند. بنابراین اگر به چنین گروه‌هایی دسترسی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بسیاری از کتاب‌های خود را از دانشجویان دیگر دریافت کنید.

با این وجود، اگر به چنین گروه‌هایی دسترسی نداشته باشید چه می‌شود؟ یا اگر دانشگاه شما چنین فضایی نداشته باشد چه باید کرد؟ علاوه بر این، ممکن است افراد دوست نداشته باشند از کتاب‌های دست دوم دیگران استفاده کنند. بنابراین این راه نمی‌تواند روش مناسبی برای همه باشد.

  1. به فروشگاه‌های حضوری مراجعه کنید

اولین روشی که برای خرید کتاب دانشگاهی وجود دارد، مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها است. با این وجود این روش برای همه مناسب نیست. زیرا نیازمند صرف وقت زیاد، هزینه برای رفت و آمد و … است. از طرفی ممکن است کتاب موردنظر شما در فروشگاه‌های زیادی یافت نشود. بنابراین نمی‌توان همیشه از این روش استفاده کرد.

کتاب دانشگاهی عمومی و تخصصی

  1. نمایشگاه کتاب مکان مناسبی برای خرید کتاب‌های تخصصی است

معمولا در زمان‌های مشخصی از سال، نمایشگاه‌های کتاب متعددی در شهرهای بزرگ یا کوچک برگزار می‌شود. بسیاری از این نمایشگاه‌ها علاوه بر ارائه کتاب‌های غیردرسی، کتاب‌های دانشگاهی زیادی را برای فروش در اختیار افراد قرار می‌دهند. از طرفی بسیاری از این نمایشگاه‌ها برای دانشجویان تخفیفات ویژه‌ای فراهم کرده است تا بتوانند کتاب‌های موردنیاز خود را با هزینۀ کمتری خریداری کنند. بنابراین اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و از زمان برگزاری هر یک از این نمایشگاه‌ها آگاه باشید، می‌توانید خرید کتاب‌های دانشگاهی خود را به زمان شروع آن‌ها موکول کنید.

با این وجود این روش نیز ممکن است مشکلاتی برای افراد داشته باشد. برای مثال، افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند، دسترسی آسانی به این نمایشگاه‌ها ندارند. علاوه بر این، زمان نمایشگاه‌های کتاب محدود است و همیشه نمی‌توان کتاب‌های دانشگاه را از این مراکز خریداری کرد.

  1. از کتاب فروشی‌های معتبر اینترنتی خرید کنید.

با توجه به معایبی که در روش‌های قبل وجود دارد، می‌توان گفت بهترین روش برای خرید کتاب‌های دانشگاهی، تهیۀ آن‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی است. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در روش‌های دیگر وجود دارد، نداشتن دسترسی همه به آن است. با این وجود امروزه تقریبا تمامی افراد در سراسر کشور به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین همه می‌توانند بدون دغدغه کتاب‌های دانشگاهی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و در محل موردنظر خود آن را تحویل بگیرند.

کتاب‌فروشی‌های اینترنتی محدودیت زمانی نیز ندارند؛ شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل به راحتی کتاب موردنظر خود را جست‌وجو کرده و با بهترین کیفیت خرید خود را انجام دهید. از طرفی در این روش شما می‌توانید کتاب‌های خود را نو و به‌روز خریداری کنید و یا حتی کتاب‌های بسیار کم‌یاب را در قابل پی دی اف یا اسکن از فایل اصلی در اختیار داشته باشید.

با این وجود یک نکته برای خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی وجود دارد که آن هم نگرانی‌ها بابت تحویل کتاب‌ها به‌موقع، باهزینۀ معقول و البته بدون اشکال و نقص است. این موضوع به فروشگاه انتخابی شما بستگی دارد و به همین دلیل باید در این شرایط تحقیقات کافی انجام دهید تا فروشگاه موردنظر معتبر باشد.

تکتاب، یک کتاب فروشی معتبر برای خرید کتاب‌های دانشگاهی

یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر برای خرید کتاب دانشگاهی، تلکتاب است. این فروشگاه این امکان را به شما می‌دهد تا در تمام ساعت‌های شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل خرید خود را انجام دهید و در صورت نیاز با پشتیبانی نیز در ارتباط باشید.

جست‌وجوی کتاب‌های مختلف در این فروشگاه بسیار آسان است و شما می‌توانید با صرف کمترین زمان ممکن کتاب موردنظر خود را پیدا کنید. همچنین این فروشگاه در زمان‌های مختلف تخفیفات بی‌نظیری را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند کتاب‌های موردنیاز خود را با یک قیمت مناسب خریداری کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این فروشگاه امکان ارسال کتاب‌ها به صورت رایگان است. بنابراین نیازی نیست که هزینۀ اضافی برای ارسال بستۀ خود بپردازید، بلکه تنها با پرداخت هزینۀ کتاب می‌توانید آن را درب منزل دریافت کنید.

کلام آخر

روش‌های مختلفی برای خرید کتاب دانشگاهی وجود دارد که در این مطلب به هرکدام اشاره و معایب و مزایای هرکدام را بررسی کردیم. در نهایت می‌توان گفت بهترین روش خرید آنلاین کتاب‌ها است. فروشگاه تلکتاب یک کتاب‌فروشی آنلاین و معتبر است که شما می‌توانید تمام کتب تخصصی یا عمومی دانشگاهی خود را با اطمینان از آن خریداری کنید.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت