سرور مجازی هاستینگ چیست ؟

23 فوریه 2023
رپورتاژ آگهی
293 بازدید
بدون نظر

سرور مجازی هاستینگ چیست ؟

در مقاله زیر می خواهیم در مورد اینکه سرور مجازی هاستینگ چیست و چه کاربردی دارد توضیح دهیم با ما همراه باشید

 سرور مجازی هاستینگ

سرور مجازی هاستینگ نوعی بسته هاستینگ وب است که یک سرور فیزیکی را به قسمت های «مجازی» تقسیم می‌ کند که هر کدام یک سرور مجزا را شبیه‌سازی می‌کنند. این به شما منابع محاسباتی اختصاصی برای کنترل بیشتر، امنیت بهتر و عملکرد سریع‌تر می‌دهد.

یک سرور VPS به شما دسترسی بالاتری به فضای دیسک، حافظه، vCPU ها و پیکربندی نرم افزار خود می دهد. این مانند داشتن سرور مجازی اختصاصی خود در یک مرکز داده است، اما با هزینه کمتر.

 VPS چگونه کار می کند؟

هاستینگ VPS با استفاده از کل سرور اختصاصی (یا شبکه هاستینگ ابری)، پارتیشن بندی «گره ها» و اجرای «کانتینرهای» مجزا در آن گره ها کار می کند. اینگونه است که سرورهای خصوصی مجازی به شما قدرت و کنترل بیشتری می دهند، اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از هاستینگ اختصاصی.

آیا این بدان معنی است که هاستینگ VPS “به اشتراک گذاشته شده” است؟ خیر. با یک VPS، شما منابع را با سایر کاربران در همان سرور به اشتراک نمی گذارید.

آیا واقعاً به هاستینگ VPS نیاز دارم؟

آیا واقعاً به هاستینگ VPS نیاز دارم؟

اگر متوجه عملکرد کند تر وب سایت خود شده اید یا حساب هاستینگ مشترک خود را به حداکثر می رسانید، احتمالاً به هاستینگ سطح VPS نیاز دارید.

ویژگی‌های VPS سطح ورودی، عملکرد آنی را افزایش می‌دهند و از برخی از برنامه‌های هاستینگ مشترک بهتر در بازار گران ‌تر نیستند.

هر یک از موارد زیر ممکن است دلیلی برای استفاده از هاستینگ VPS باشد:

زمان بارگذاری وب سایت شما بسیار کند است: این یک واقعیت است که هر چه محتوا و رسانه های بیشتری به وب سایت اضافه کنید، کندتر اجرا می شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که به محدودیت های هاستینگ مشترک خود رسیده باشید. هاستینگ VPS به شما امکان می دهد زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید و از منابع اختصاصی آن برای حفظ عملکرد بهینه سایت خود استفاده کنید.

ترافیک بالایی داشته باشید: همه ما می خواهیم وب سایت های ما محبوب شود. با این محبوبیت، استرس برنامه هاستینگ مشترک معمولی شما نیز وجود دارد. یک سرور مجازی اختصاصی به شما امکان می دهد سطوح بالاتری از ترافیک را مدیریت کنید و می توانید منابع خود را تنها با کلیک یک دکمه ارتقا دهید.

مقدار زیادی دیتا داشته باشید: ذخیره سازی پشتیبان سیستم و ایجاد هر دو نیاز به توان زیادی از CPU دارند. هاستینگ روی یک SSD NVMe با سایر سخت افزارهای قفسه بالا فقط تا حدودی این مشکل را کاهش می دهد. یک عکس فوری VPS کل ماشین مجازی (VM) شما را به عنوان یک فایل واحد برای بازیابی سریع ذخیره می کند. بهتر از همه، ایجاد و بازیابی به نرم افزار مجازی سازی ارائه دهنده هاست شما بستگی دارد، نه سیستم مجازی شما.

یک فروشگاه آنلاین یا سایر تراکنش های مالی را در سایت خود اجرا کنید: هنگامی که پرداخت ها را از طریق فروشگاه وب سایت خود پردازش می کنید، به گواهی انطباق با PCI نیاز دارید. اکثر برنامه های هاستینگ مشترک به دلیل خطرات امنیتی بالاتر با شکست مواجه می شوند.

سایت شما حاوی اطلاعات حساس به داده‌ها باشد: پردازش پرداخت، پایگاه‌های داده مشتری، الزامات سفارشی و موارد دیگر حاوی داده‌های حساسی است که شما مسئول آن هستید. هاستینگ اشتراکی به دلیل استفاده مشترک از یک آدرس IP، امنیت لازم برای محافظت از آن اطلاعات را فراهم نمی کند. هکرها می توانند از سایت دیگری در گروه هاستینگ مشترک شما برای حمله به وب سایت شما استفاده کنند.

نیاز به نصب نرم افزار یا برنامه سفارشی داشته باشید: از آنجا که یک هاست مشترک از چندین مالک روی سرور استفاده می کند، گزینه های سفارشی سازی کمتری دریافت می کنید. سرورهای فایل، سرورهای پخش جریانی، سرورهای بازی، ایستگاه های رادیویی، پادکست ها و موارد دیگر به VPS یا سرور اختصاصی نیاز دارند.

وقتی خطاهای سرور را ببینید: اگر اغلب خطای «سرویس در دسترس نیست» یا 503 را می بینید، به این معنی است که سرور شما نمی تواند درخواست های وب را انجام دهد. این خطا مختص حافظه مورد استفاده در پلن هاست شما است. اگر به آن حداکثر رسیده یا از آن فراتر رفته اید، این خطا رایج ترین اتفاق خواهد بود. صادقانه بگویم، هر خطای “50X” (503، 504، 507، 508) می تواند به این معنی باشد که سایت شما منابع اختصاص داده شده به سرور شما را به حداکثر رسانده است. برای هر لحظه که سایت شما از کار می افتد، کسب و کار خود را از دست می دهید.

 VPS و هاست ابری

هاستینگ VPS و “هاست ابری” اغلب اصطلاحات مرتبط هستند. با این حال، همه هاست های VPS مبتنی بر کلود نیستند.

هاستینگ ابری به سرور مجازی هاستینگ شده در یک خوشه یا آرایه ای از سرورهای شبکه ای اشاره دارد که داده ها را به اشتراک می گذارند. با توزیع بار سرور بین شبکه گسترده ای از رایانه ها، زمان قطعی کمی وجود دارد.

در حالی که برخی از کانتینرهای VPS هنوز در یک سرور فلزی خالی هاستینگ می شوند، بیشتر و بیشتر در فضای ابری توزیع می شوند. InMotion برنامه های Cloud VPS را ارائه می دهد که شامل هاستینگ سرور مجازی لینوکس با سیستم عامل های انتخابی شما مانند اوبونتو، دبیان یا CentOS می شود.

انواع هاست VPS

انواع هاست VPS

شما می توانید هاستینگ خود را روی سرور مجازی ایران یا سرور مجازی اروپا راه اندازی کنید

هاستینگ VPS مدیریت شده به  وی پی اسی اطلاق می شود که با یک کنترل پنل از قبل بارگذاری شده است و نرم افزار مهمی که قبلاً نصب شده است.

اکثر شرکت های هاستینگ خدمات مدیریتی اضافی را در بالای این پشته هاستینگ ارائه می دهند، بنابراین حتی افراد غیر متخصص نیز می توانند از مزایای هاست خصوصی بهره مند شوند.

هاستینگ VPS مدیریت نشده معمولاً ارزان تر از مدیریت شده است زیرا شما حداقل خدمات هاستینگ شده را با بسته خود دریافت می کنید. شما یک سیستم عامل و یک ترمینال مبتنی بر متن دریافت می کنید، همین.

برای برخی از کاربرانی که خودتان این کار را انجام می دهند، این یک راه خوب برای صرفه جویی در هزینه ها و لذت بردن از آزادی بیشتر است. اما برای اکثر کاربران، رویکرد مدیریت شده ارزش هزینه های اضافی را دارد.

 

خرید لایسنس WHMCS

سوالات متداول هاستینگ سرور مجازی اختصاصی

اکنون به برخی از سؤالات رایج بسیاری از افراد مانند “هاست VPS برای چه استفاده می شود؟” خواهیم پرداخت.

آیا هاستینگ VPS ارزشش را دارد؟ چرا هاستینگ VPS؟

هر وب سایتی نیازهای متفاوتی خواهد داشت. با بهینه سازی کافی، یک سایت متوسط ​​با حدود 25 تا 50 بازدید کننده در یک زمان می تواند به خوبی در هاست اشتراکی اجرا شود. با این حال، هنگامی که سایت شما به صد یا حتی هزار بازدید کننده در یک زمان افزایش می یابد، یک VPS به یک هزینه ضروری تبدیل می شود.

آیا هاستینگ سرور VPS بهتر از هاست اشتراکی است؟

یک VPS میانه کاملی را بین هاستینگ اشتراکی سطح ابتدایی و قدرت نهایی هاستینگ اختصاصی فراهم می کند

هاست VPS برای چه مواردی استفاده می شود؟

در حالی که سرورهای VPS برای ساخت وب سایت های تجاری شلوغ و بزرگتر عالی هستند، مردم از آنها برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر مانند:

زیرساخت ابری مقیاس پذیر برای مشاغل کوچک تا متوسط

ویرایش اسناد مشارکتی

هاستینگ ویدئو کنفرانس از راه دور خصوصی

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت پروژه و سایر مدیریت وظایف سفارشی

رویدادهای پخش زنده

تعادل بار و نظارت بر ترافیک بین چندین سرور دیگر

ترافیک فایروال برنامه وب (WAF) به و از یک سرور مجازی دیگر

درباره کارهایی که می توانید با هاستینگ سرور مجازی اختصاصی لینوکس انجام دهید بیشتر بیاموزید.

هاست VPS چقدر است؟

هاستینگ VPS پارتیشنی از یک سرور بزرگتر است، بنابراین گرانتر از هاستینگ مشترک نیست. اکنون که با چیستی سرور VPS آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “هزینه هاستینگ VPS برای من چیست؟” به طور کلی، بسته به نوع هاستینگ مشترک، می توانید انتظار داشته باشید که ماهیانه 20 تا چند صد دلار یا بیشتر از هاست اشتراکی بپردازید.

با VPS چقدر پهنای باند دریافت می کنید؟

پهنای باند و انتقال داده در VPS می تواند از چند ترابایت تا نامحدود باشد. فقط مطمئن شوید که طرحی را خریداری کنید که نیازهای پهنای باند مورد انتظار شما را برآورده کند. اما، اگر در آینده به پهنای باند بیشتری نیاز دارید، نیازی به نگرانی نیست زیرا VPS به راحتی مقیاس پذیر است. این بدان معناست که منابع اضافی را می توان به سرعت برای ارتقاء سرور در صورت نیاز اختصاص داد.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت