جاذبه های گردشگری منحصر بفرد در کشور ترکیه

15 می 2018
رپورتاژ آگهی
499 بازدید
بدون نظر

جاذبه های گردشگری منحصر بفرد در کشور ترکیه

کشور ترکیه دارای جاذبه ‌های گردشگری فراوانی است از آثار تاریخی منحر بفرد و دیدنی گرفته ، تا سواحل‌ بکر و آبهای فیروزه ای که در کنار زندگی مدرن به مقصدی ایده آل برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است .  آثار تاریخی ارزشمندی همچون افسوس ، مقبره های باستانی لیسیان ، شهر تاریخی فاسلین و صد ها مورد دیگر که نظر گرشگران را به خود جلب نموده و بسیاری از آنها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

البته طبیعت زیبای این کشور بسیار شگفت انگیز است و سواحل دلنواز دریای اژه ، دریای سیاه و مرمره اینجا را به مانند تکه ای از بهشت تبدیل نموده اند.

این کشور زیبا دارای شهر های مدرن و دیدنی است که محبوبیت آنها روز به روز افزایش یافته و سالانه میلیونها گردشگر را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. از میان آن میتوان به استانبول ،آنکارا ،قونیه آنتالیا ،مارماریس ، بدروم  و …. اشاره نمود.  اما شهر تاریخی و توریستی استانبول پر طرفدارترین شهر ترکیه است که جزو برترین شهر های دیدنی دنیا است  . اما دیگر شهرهای ترکیه هم زیبا و دیدنی هستند و هر یک دارای جذابیت های منحصر بفردی اند . در ادامه این مطلب برخی از شهر های پر طرفدار در این کشور را با جزئیات بیشتری معرفی می‌کنیم. پی با ما همراه شوید :

  1. آنکارا

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه و البته بزرگترین شهر آن در تور ترکیه است . با نگاه اول آنکارا شهری پر ازدحام با تجمعی از ساختمان‌های دولتی، تجاری، و برجهای سر به فلک کشیده به نظر میرسد ولی با نگاهی دقیق تر آنکارا شهری تاریخی و پر جاذبه خواهد بود. شهر آنکارا تقریبا در مرکز کشور ترکیه واقع شده و بیشتر داد و ستد های مهم تجاری در همین شهر انجام می گیرد. این شهر قطب تجاری و حمل و نقل است.

آثار تاریخی این شهر در کنار مکانهای فرهنگی و موزه های متعدد گردشگران را برای روزها سرگرم خواهد نمود  .

  1. ماردین

شهر زیبای ماردین در منطقه بین‌‌النهرین قرار دارد و به همین خاطر دارای موقعیت خاص استراتژیکی است. شهر ماردین در جنوب کشور ترکیه واقع شده است و مرکز استان ماردین می باشد. ماردین جزو  اولین نقاطی است که تمدن بشری را در خود دیده و تاریخی پر فراز و نشیب دارد . این شهر دارای معماری منحصر بفردی است و ساختمان‌های سنگی زیبای آن بر دامنه کوه زینت پدید آمده است . گشت و گذار در کوچه‌ پس کوچه های قدیمی این شهر شما را به دل تاریخ می برد . از جاذبه‌های تاریخی این منطقه میتوان به صومعه‌های Deyrulzafaran، اشاره نمود که از قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان است و در کنار آن چندین مدرسه و مکتب خانه نیز به چشم می خورد.

  1. قونیه

به گزارش سفر باتو ، شهر قونیه که آرامگاه مولانا جلال الدین بلخی (مولوی ) را در خود جای داده از جمله شهر های دیدنی است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. قونیه دارای تاریخی غنی و پر فراز و نشیب است و بناهایی تاریخی آن به جا مانده از دوران سلجوقیان است . هر ساله در این شهر مراسم های مختلف دراویش‌ برگزار می گردد که جالب ترین آنها رقص سماع است . قونیه در طی قرون دوازده و سیزده میلادی شهری پر رونق بوده و مسجد زیبای Alaeddin نیز در همین دوره ساخته شده است .

  1. آنتالیا

شهر زیبا و ساحلی آنتالیا نامی آشنا در میان گردشگران است و جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیز آن سبب شده سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا تعطیلات خود را در این شهر سپری کنند . این شهر ساحلی با منظره حیرت انگیز از دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. آنتالیا شهری پر جنب و جوش است و هتل های مدرن و لوکس آن ، در کنار سواحل تفریحی، کوهستان‌های سرسبز  مکانی ایده آل برای گذران تعطیلات است . دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و چندین خیابان مدرن از جمله جاذبه های دیدنی سرگرم کننده در این شهر است .

  1. مارماریس

کشور ترکیه از سه طرف توسط دریا احاطه شده است و به همین خاطر بهترین شهرهای توریستی آن اغلب شهرهای ساحلی هستند . مارماریس نیز شهری ساحلی با مناظری شگفت انگیز است . سواحل طلایی مارماریس با آبهایی فیروزه ای رنگ اینجا را به منطقه ای استثنایی تبدیل نموده است .  همچنین مارماریس مکانی ایده آل برای تفریحات آبی و گشت و گذار های پر شور و حال شبانه است. دریاگردی با کشتی ‌های تفریحی از جمله سرگرمی های موجود در این شهر است . مکان‌های تاریخی همچون  دالیان ، افسوس، پاموکاله و جزیره کلوپاترا هم در نزدیکی مارماریس قرار دارند .

  1. سیده

سیده (Side) از شهرهای تاریخی ترکیه است که در جنوب آن قرار دارد و شاید نام آن را به ندرت شنیده باشید . سیده شهری باستانی است و در تاریخ آمده که اسکندر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح سیده را فتح کرده است. این شهر در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و دارای جاذبه های دیدنی همچون آمفی‌تئاتر و معبد آپولو است که یادگاری جا مانده از دوران رومیان و عصر هلنیستی است.

 

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت