مداد

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم

31 آگوست 2023
رپورتاژ آگهی
141 بازدید
بدون نظر

شیو بعد از لیزر مو

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم

استفاده از لیزر موهای شانه و دیگر نواحی بدن یکی از بهترین روش‌ها برای خلاص‌شدن از دست موهای زائد است. متقاضیان این روش برای رسیدن به بهترین نتیجه باید یک سری مراقبت‌ها و توصیه‌هایی را بعد از لیزر رعایت کنند. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها و نکات مربوط به شیو بعد از لیزر و قبل از لیزر است. باتوجه‌به این موضوع که موهای زیر پوستی بدترین حالت را دارند و با ایجاد برآمدگی پوست را تحریک می‌کنند و دردناک می‌شوند.

با استفاده از لیزر موهای زائد دیگر نیازی نیست با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کنید و با این روش زیبایی می‌توانید پوستی بدون نقص و صاف داشته باشید. برای پاسخ به این سؤال که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیو بعد از لیزر؛ چند روز بعد از لیزر شیو کنیم

بعد از اتمام جلسات لیزر موهای زائد می‌توان بعد از گذشت مدت‌زمان مشخص برای اصلاح اقدام کرد. توصیه می‌شود بعد از پایان جلسات چند روزی به پوست و مو ناحیه‌ای که درمان شده است استراحت دهید و بعد از آن به شیو بعد از لیزر اقدام کنید. باید بیان کرد که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و در نتیجه واکنش‌های بدن افراد به لیزر متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی جهت پیشگیری از تحریک پوست توصیه می‌شود حدود 3 تا 4 روز از پایان جلسات لیزر صبر کنید و بعد برای شیو اقدام کنید. البته برخی از متخصصان معتقدند که بهتر آن است که دو بار بین هر دو جلسه لیزر موهای زائد را شیو کرد. توجه داشته باشید برای تعداد شیوکردن بین جلسات بهتر است که از متخصصی که برای این کار به او مراجعه نموده‌اید، سؤال نمایید.

لیزر موهای زائد

همچنین بخوانید: لیزر موهای شکم مردان

نکاتی در مورد شیو بعد از اولین جلسه لیزر

در مبحث چند روز بعد از لیزر شیو کنیم، مهم است نکاتی رعایت شود. در خصوص شیو بعد از اولین جلسه لیزر باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • همان‌طور که در بالا بیان شد اولین نکته در خصوص شیو بعد از لیزر این است که چند روزی به پوست خود استراحت دهید و عجله نکنید.
  • امکان دارد پوست شما در 7 روز اول بعد از لیزر موهای زائد حساس‌تر شده باشد و تراشیدن آن با ژیلت سبب بروز حساسیت شود.
  • اصولاً موهای زائد بعضی از نواحی بدن چند روز بعد از لیزر شروع به سست‌شدن و ریزش می‌کنند. عده‌ای از افراد با دیدن نقطه‌های سیاه که همان موهای سست شده هستند سریع سراغ ژیلت و اصلاح آن‌ها می‌روند. ما توصیه می‌کنیم قبل از این که شیو کنید به‌آرامی پوست خود را اسکراب کنید؛ زیرا اصولاً این مشکل با لایه‌برداری صحیح حل خواهد شد.
  • به‌هیچ‌وجه در بین جلسات لیزر از روشی جز استفاده از ژیلت، جهت رفع موهای زائد باقی‌مانده خود استفاده ننمایید.

رفع موهای زائد در مرکز لیزر مروارید که دارای بهترین و پیشرفته‌ترین اپراتور و تحت‌نظر پزشک است سبب می‌شود که به بهترین نتیجه از لیزر دست پیدا کنید و لیزر شما کمترین عوارض را به دنبال داشته باشد.

آیا شیو بعد از اولین جلسه لیزر لازم است؟

هفت تا ده روز بعد از جلسات لیزر، ریزش موهای زائد نواحی تحت درمان را مشاهده خواهید کرد. نباید انتظار داشت که در جلسات اول تمام موها ریزش کنند. به‌این‌علت که در هر جلسه تنها بعضی از فولیکول‌ها در اثر برخورد با پرتو لیزر آسیب می‌بینند و در نتیجه دیگر رشد نمی‌کنند. از نظر علمی شیو بعد از لیزر موهای زائد خواه اولین جلسه باشد و یا جلسات بعدی، ضرورتی ندارد. در جواب سوال چند روز بعد از لیزر شیو کنیم باید بگوییم درصورتی‌که تمایل به شیو دارید انجام آن چند روز بعد از جلسه درمان مشکلی نخواهد داشت.

عوارض شیو بعد از لیزر

لیزر موهای زائد مثل هر روش زیباسازی دیگری دارای یک سری معایب و عوارض است. لازم به ذکر است که همه این عوارض نادر و موقتی است و بعد از گذشت مدت‌زمان کوتاهی رفع می‌شوند. در بعضی‌اوقات فرد ممکن است متوجه قرمزی و تورم خفیف شبیه به آفتاب‌سوختگی روی پوست خود شود. این نوع آثار به‌سرعت از بین می‌روند و حداقل چند ساعت و در نهایت حداکثر دو روز ادامه خواهند داشت. برای کاهش این عوارض و عوارض دیگری مثل پوسته‌پوسته شدن، خارش، التهاب، تغییر رنگ و… سعی کنید مراقبت‌های لازم را انجام دهید، از دست‌زدن به پوست خودداری کنید، به پوست خود استراحت دهید و از شیو بعد از لیزر در روزهای اول خودداری کنید. دلیل اهمیت چند روز بعد از لیزر شیو کنیم همین عوارض کوتاه مدت است. در نظر داشته باشید که این روش برای برخی افراد از جمله بانوان باردار و شیرده اصلاً مناسب نبوده و توصیه نمی‌شود.

همچنین بخوانید: لیزر موهای صورت در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در مرکز لیزر مروارید

نکات شیو قبل از لیزر

اینکه چند روز بعد از لیزر شیو کنیم موضوع مهمی است؛ اما بدانید نکات شیو قبل از لیزر هم به همان اندازه مهم است. چند قاعده اساسی برای این موضوع که چند ساعت قبل از لیزر باید شیو کرد وجود دارد که در زیر بیان شده است.

  • مناسب‌ترین زمان برای شیو قبل از لیزر 24 ساعت قبل از شروع جلسه لیزردرمانی شما است. به‌این‌علت که زمان کافی برای رشد دوباره موها وجود نداشته و پوست فرصت کافی برای جبران التهاب ناشی از شیو را دارد.
  • جهت انجام شیو قبل از شروع جلسه لیزر به‌منظور پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست، پوست بدن خود را به‌خوبی پاک‌سازی نمایید.
  • برای این کار از یک ژیلت نو و تمیز استفاده نمایید تا درصورتی‌که دچار بریدگی روی پوست شدید خطر عفونت را کم کنید.
  • در زمان اصلاح از آب‌خنک یا ولرم استفاده کنید؛ زیرا استفاده از آب داغ قبل از اصلاح موجب می‌شود پوست خیلی نرم شده و منافذ پوست بیش از حد باز شوند.
  • به‌هیچ‌وجه در شرایطی که موهای شما رشد داشته‌اند به مراکز لیزر مراجعه نکنید و حتماً قبل از آن شیو نمایید.

شیو بعد از لیز؛ نحوه شیو ایمن و مؤثر بعد از لیزر موهای زائد

رعایت دستورالعمل‌های بعد از مراقبت جهت اطمینان از بهبودی مناسب و جلوگیری از عوارض بعد از انجام لیزر موهای زائد بسیار حایز اهمیت است. اینکه چند روز بعد از لیزر شیو کنیم و در صورت رشد مجدد مو مهم است که شیو بعد از لیزر به‌صورت ایمن و مؤثر انجام شود. استفاده از تیغ ملایم یا تیغ برقی یکی از گزینه‌ها برای جلوگیری از تحریک بیشتر یا آسیب به ناحیه تحت درمان است. لازم به ذکر است که از کندن یا اپیلاسیون مو در ناحیه تحت درمان جدا خودداری نمایید؛ زیرا این موضوع می‌تواند روند بهبودی را مختل نماید و به‌صورت بالقوه موجب ایجاد اسکار شود.

جمع‌بندی

بعد از انجام لیزر موهای زائد گوش و دیگر نواحی بدن اصولاً عوارضی موقتی مانند تورم، قرمزی، التهاب، حساسیت پوستی و… ایجاد می‌گردد. رعایت مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشکی جهت اطمینان از بهبودی مناسب و جلوگیری از عوارض بسیار مهم است. ممکن است چند روز بعد از لیزر متوجه ریزش موهای درمان شده شوید که این یک بخش طبیعی از فرایند لیزردرمانی است.

عملکرد لیزر به این صورت است که فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و در نهایت سبب ریزش مو می‌شود. در مبحث چند روز بعد از لیزر شیو کنیم توجه به این نکته مهم است که از کندن و کشیدن مو جدا خودداری شود؛ زیرا این امر می‌تواند روند بهبودی را با اختلال مواجه کند و به‌صورت بالقوه سبب ایجاد اسکار شود. طبق توصیه متخصصان مراکز لیزر بهتر است شیو بعد از لیزر برای جلوگیری از تحریک‌شدن پوست حداقل 7 تا 10 روز بعد از اتمام جلسه لیزر انجام شود. نکته مهم دیگر در فرایند لیزر موهای زائد انتخاب مرکز لیزر معتبر و مجهز است.

مرکز لیزر مروارید یکی از مراکز بزرگ و معروف تهران است که با داشتن کادر مجرب، تجهیزات و دستگاه های پیشرفته بهترین خدمات لیزر را به زیباجویان خود ارائه می دهد. با مراجعه به نشانی www.laser-morvarid.com می توانید برای رزرو نوبت اقدام کنید.

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت