مداد

ویزای سرمایه گذاری کانادا

15 فوریه 2022
رپورتاژ آگهی
496 بازدید
بدون نظر

ویزای سرمایه گذاری کانادا

اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا از ظرفیت‌های مهاجرتی برای منافع خود استفاده می کند. منطق کلی پس زمینه بیشتر برنامه های مهاجرتی کانادا جذب شهروندانی سودمند برای این کشور است. حال این فایده از راه های متفاوتی می تواند حاصل گردد و مسیر ویزای سرمایه گذاری کانادا، متقاضیانی را هدف قرار می دهد که با تملک سرمایه های مالی و تجربه های کارآفرینی توان تزریق سرمایه به اقتصاد این کشور را دارند و می توانند کسب و کارهای جدید و سود آور در این کشور احداث کنند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

مسیرهای مهاجرتی در چند دسته کلی گنجانده می شوند.

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در برنامه‌های استان‌های کانادا
  • مهاجرت از طریق خوداشتغالی
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دولت فدرال

* دقت نمایید، اصلی که در تمامی این مسیرهای مهاجرتی وجود دارد، ورود سرمایه مالی و مدیریتی شخص به خاک کانادا به منظور تولید و بسط اشتغال و بازار در این کشور است. در حال حاضر تنها استان کبک است که یک روش مهاجرتی برای سرمایه گذاری مالی را داراست که در این روش فرد متقاضی بجز تزریف سرمایه نیاز نیست کار دیگری انجام دهد. به این موضوع نیز توجه نمایید که مسیر مهاجرتی سرمایه گذاری مالی دولت فدرال مدت هاست که لغو گردیده و طبق سیاست های کلان مهاجرتی دولت فدرال، سرمایه + تجربه ی کارآفرینی به عنوان پیش نیاز این مسیرهای مهاجرتی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در کانادا

چه ویزاهایی برای برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا وجود دارند

اول از همه باید بگوییم که ویزایی با نام ویزای سرمایه گذاری در کانادا وجود ندارد. بلکه با توجه به چند مرحله ای بودن مسیرهای مهاجرتی کشور کانادا ویزاهای متعددی هستند که متقاضیان باید در هر فاز از برنامه ی مهاجرتی خود اخذ نمایند. با توجه به تفاوت‌هایی که در برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری وجود دارند، ممکن است متقاضیان برنامه های مهاجرتی نیاز نباشد که تمامی این موارد را تماماً دریافت نمایند.

از جمله ویزاهایی که متقاضیان برنامه های مهاجرتی باید دریافت نمایند:

  • ویزای کوتاه مدت توریستی بیزینسی کانادا
  • ویزای اقامت موقت کاری کانادا
  • ویزای اقامت دائم کانادا
  • ویزای برنامه های استانی کانادا
  • ویزای اقامت دائم سرمایه گذاری استان کبک

ویزای بیزینس کانادا

ویزای بیزینس کانادا یک ویزای توریستی و کوتاه مدت با مقاصد بیزینسی است که امکان ورود به کانادا با اعتبار حداکثر 6 ماهه را برای متقاضیان ایجاد می کند. این ویزا برای فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، نمایندگان شرکت های بزرگ و متقاضیان برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری و کار آفرینی تعبیه شده است که در مدت زمان موقت بتوانند در همایش های اقتصادی، انجام مطالعات میدانی بستر سنجی اقتصادی، جلسات مذاکره و عقد قرارداد، بازدید از کارخانه جات و غیره شرکت کنند. همان طور که از توصیفات این ویزا بر می آید، این ویزا متقاضی را ملزم به خروج از این کشور پیش از اتمام اعتبار ویزا می کند.

یکی از دسته افرادی که ممکن است لازم باشد از این ویزا استفاده کنند متقاضیان برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی هستند. بسیاری از مسیر های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی این پیش نیاز را دارند که متقاضی پیش از ارسال پرونده ی مهاجرتی خود یک سفر تحقیقات میدانی برای انجام مقدمات سرمایه گذاری و تولید کسب و کار به کانادا داشته باشند.

به طور کلی نحوه ی درخواست و مراحل ثبت نام برای ویزای کوتاه مدت بیزینسی کانادا مشابه اخذ ویزای توریستی کانادا است. تفاوت در عنوان ویزا، نامه ی برنامه ی سفر Cover letter است. همین طور ارائه مدارک مربوط به فعالیت های اقتصادی ایی که در نظر دارید و در حال حاضر مشغول به آن هستید. شما می توانید برای اطلاع دقیق از مراحل و مدارک مورد نیاز به صفحه ی ویزا های توریستی مراجعه کنید. دقت نمایید که بنا به درخواست افسر بررسی پرونده، از شما درخواست می شود که مدارکی متفاوت با موارد قید شده در لیست پیش نیاز ها ارائه دهید.

ویزای کار موقت کانادا

ویزای کار موقت کانادا

ویزای کار موقت اجازه ی اقامت و کار حین آن در کانادا است که به اشکال و انواع مختلف صادر می گردد. حال ویزای کار موقت (Work Permit) چه ارتباطی با برنامه های سرمایه گذاری و کار آفرینی مهاجران کانادا دارد؟ در اکثر موارد، دولت کانادا متقاضیانی که قصد داشته باشد از مسیر سرمایه و کارآفرینی به کانادا مهاجرت کنند فرصتی 2 ساله می دهد که سرمایه گذاری و کارآفرینی خود را در کانادا به ثمر برسانند. این اجازه در قالب ویزای کار موقت صادر می گردد و تنها در صورتی به ویزای اقامت دائم Permanent resident  تبدیل خواهد شد که فرد در این مدت عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

لذا در بیشتر موارد اخذ این ویزا سومین مرحله از روند اقدامات مهاجرتی شما محسوب می شود. اگر بخواهیم بار دیگر مسیر سرمایه گذاری و کار آفرینی را تا به این مرحله مرور کنیم باید بگوییم که در وهله ی اول متقاضی باید با یک برنامه ی کلی ویزای توریستی بیزینسی کانادا را دریافت نماید و برای تحقیقات تکمیلی و عقد قرار داد های لازم به کانادا سفر داشته باشد. سپس در مرحله ی دوم باید مدارک کامل و طرح کامل اقتصادی خود را به مراجع استانی و یا فدرال برای بررسی تحویل دهد. سپس در مرحله ی سوم اقدامات پس از تایید طرح اقتصادی ویزای کار موقت خود را دریافت نماید. پس از گذشت دو سال و ثمر بخشی کامل طرح اقتصادی میتوانید برای دریافت ویزای اقامت دائم درخواست دهید.

ویزای اقامت دائم کانادا

از جمله شرایطی که در قرار داد های ویزای اقامت دائم برای متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد این است که اولاً پس از دریافت اقامت دائم سرمایه و کسب و کار خود را منحل و منتقل نکنند. همین طور برای برنامه های استانی از متقاضیان تعهد گرفته خواهد شد که در استان یا محل مشخص شده اسکان و کار داشته باشند پس امکان تغییر استان را نخواهند داشت. ممکن است موارد بیشتری اعم از تعهدات مالی، شرایطی برای نیروهای کار و اجتماعی پیش رو متقاضی قرار بگیرد که ویزای اقامت دائم وی را مبتنی بر آن شرایط گرداند.

ویزای سرمایه گذاری در استان های کانادا

بسیاری از برنامه های مهاجرتی کانادا در مسیر های مهاجرت استانی انجام می گردند و این امکان، کنترل سرمایه های انسانی و مالی و همچنین نحوه ی توزیع آنها را در بخش هایی که مورد نیاز هستند را برای مناطق مختلف در کانادا محیا می کند. برنامه های استانی برای هر استان متغیر است و تنوع بسیار زیاد در موضوعات آنها و همچنین نحوه ی ممیزی آنها وجود دارد. به طور کل در برنامه های مهاجرت استانی، نهادها و مراجع محلی کاندیدا های مورد نیاز خود را غربال و انتخاب خواهند کرد و به سازمان مهاجرت کانادا معرفی می کنند. پس از آن بر طبق گزارش ادارات مهاجرتی محلی، سازمان مهاجرتی کانادا تصمیم بر موافقت با درخواست مهاجرت این متقاضیان را اخذ خواهد کرد.

از جمله برنامه های مهاجرتی که تمامی استان ها دارند، جذب مهاجرینی است که توان تولید کسب و کار و سرمایه گذاری در آن ایالت ها را داشته باشند. این برنامه ها طبق روندهایی انجام می شود که مختص هر ایالت است. به عنوان مثال یک ایالت ممکن است تصمیم داشته باشد با شرایط سخت‌گیرانه‌ای مدیران موفق و ایالتی دیگر با شرایط راحت تری سرمایه گذاران کلان را در بخشی خاص از اقتصاد آن استان جذب نماید. لذا مراجع محلی اولین طرف حساب متقاضیانی برنامه های سرمایه گذاری استانی هستند.

درنهایت مهاجرینی که موفق به متقاعد کردن دولت محلی و فدرال شوند، ویزای اقامت دائم برنامه های استانی را دریافت خواهند کرد که شامل چندین قرار داد با مراجع محلی و فدرال میشود. متقاضی موظف خواهد شد که تمامی موارد قرارداد های اخذ شده را اجرا کند.

همچنین بخوانید : صرافی های ونکوور

ویزای اقامت دائم سرمایه گذاری استان کبک

ویزای اقامت دائم سرمایه گذاری استان کبک

استان کبک، سازمان مهاجرتی مستقلی دارد که قوانین و مقررات و روند های مهاجرتی نسبتاً متفاوتی با سایر ایالت های کانادا در دستور کار قرار داده است. از جمله تفاوت هایی که در بین قوانین و مقررات کبک وجود دارد، وجود مسیر سرمایه گذاری مالی در این استان است. همچنین برنامه های جذب سرمایه انسانی استان کبک نیز تفاوت هایی با سایر استان های کانادا دارد. در نهایت، تمامی پروسه ی بررسی و انتخاب مهاجرین این استان توسط سازمان مستقل مهاجرت کبک انجام می شود و تمامی پرونده ها در قالب برنامه های استانی به دولت فدرال برای رای نهایی ارسال می گردد. لذا تمامی متقاضیان مهاجرتی به استان کبک باید به مراجع قانونی کبک ارتباط مستقیم داشته باشند. گفتنی است که با توجه به اینکه زبان رسمی کبک قرانسوی است ، تمامی مکاتبات و ارتباطات با این استان باید به زبان فرانسوی انجام پذیرد.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت