مداد

معرفی انواع کابل شارژر و سیم رابط گوشی

12 دسامبر 2022
رپورتاژ آگهی
286 بازدید
بدون نظر

معرفی انواع کابل شارژر و سیم رابط گوشی

چکیده : تلفن‌های همراه این روزها بخشی جدانشدنی از زندگی به حساب می‌آیند و چنان در جایجای زندگی‌ رخنه کرده‌اند که حذف آن‌ها بعید و غیرممکن به نظر می‌رسد. پیرو نقش پررنگ و اساسی گوشی‌های موبایل، لوازم جانبی آن‌ها هم به سرعت پیشرفت کرده و با قابلیت‌های جدید خود، همه را شگفت‌زده می‌کنند. انواع کابل و شارژر یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که کیفیت آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی بر کارکرد گوشی موبایل داشته باشد.

معرفی انواع کابل شارژر و سیم رابط گوشی

تلفن‌های همراه این روزها بخشی جدانشدنی از زندگی به حساب می‌آیند و چنان در جایجای زندگی‌ رخنه کرده‌اند که حذف آن‌ها بعید و غیرممکن به نظر می‌رسد. پیرو نقش پررنگ و اساسی گوشی‌های موبایل، لوازم جانبی آن‌ها هم به سرعت پیشرفت کرده و با قابلیت‌های جدید خود، همه را شگفت‌زده می‌کنند. انواع کابل و شارژر یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که کیفیت آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی بر کارکرد گوشی موبایل داشته باشد. در این مقاله به بررسی انواع کابل‌های رابط و انواع کابل و شارژر خواهیم پرداخت.

مروری بر کاربرد کابل‌های گوشی

گوشی‌های تلفن همراه امروزه به یکی از کالاهایی تبدیل شده‌اند که دائماً بروزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. به هر میزان که بر قابلیت‌های گوشی‌های موبایل افزوده می‌شود، به منبع قدرتمند‌تری برای حمایت نیاز پیدا می‌کنند؛ به همین خاطر است که امروزه باتری‌های بسیار قوی در گوشی‌های همراه جای‌گذاری شده و می‌توانند برای ساعت‌های طولانی آن‌ها را قابل استفاده نگه دارند. حال برای آن که بتوان این باتری‌های قدرتمند را شارژ کرد، باید از برخی اتصالات باکیفیت استفاده کنیم. انواع کابل و شارژر در همین راستا به وجود آمده‌اند که باعث سهولت در انجام کار می‌شوند. برای مثال در سال‌های گذشته برای شارژ شدن یک تلفن همراه به ساعت‌ها زمان نیاز بود؛ اما امروزه به واسطه توسعه باتری‌ها و همچنین تغییر و تحولات کابل‌های شارژر، این اتفاق در کمتر از یک ساعت می‌افتد. این مساله تا حدود زیادی به کابل و شارژر بستگی دارد.

از طرفی گوشی تلفن همراه به عنوان منبعی از دیتاها و اطلاعات مختلف به حساب می‌آید و به مرور با افزایش حافظه داخلی، کاربرد آن در ذخیره اطلاعات افزایش پیدا کرده است. امروزه به عنوان یک فرد عادی اغلب اطلاعات خود را در تلفن همراه نگه‌داری می‌کنیم تا در هر زمان و مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشیم؛ حال پیشنهاد شما برای انتقال این اطلاعات و فایل‌ها از گوشی به یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر چیست؟ در چنین شرایطی نیز کابل‌ها به کمک ما خواهند آمد و با استفاده از یک کابل، می‌توان اتصال میان کامپیوتر و گوشی را برای انتقال فایل‌ها برقرار کرد. علاوه بر این موارد، کاربردهای دیگری نیز برای کابل‌ها قید می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان اتصال گوشی به حافظه‌های جانبی مثل فلش‌ها و اتصال گوشی به انواع دستگاه‌های ضبط صوت را نام برد. در ادامه مطلب هر یک از انواع کابل و شارژر را به تفصیل شرح خواهیم داد.

انواع کابل و کابل شارژ

همان‌طور‌ که گفتیم، انواع کابل شارژ نقش مهمی در کارایی تلفن‌های همراه دارند. به هر میزان که کابل شارژ قدرت بیشتری داشته باشد، می‌توان تلفن همراه را در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ کرد و از سوی دیگر، دوام کابل شارژر باید به اندازه‌ای باشد که دائماً مجبور به تعویض آن نشوید. در این قسمت می‌خواهیم انواع کابل شارژر را به اتفاق شما مخاطب عزیز، بررسی کنیم. انواع کابل شارژر را به طور کلی و بر اساس نوع سوکت، در ۷ دسته قرار می‌دهند:

  • کابل شارژ USB تایپ A: کابل شارژر تایپ A، نوعی کابل شارژر مستطیلی است که می‌تواند به کامپیوتر یا لپتاپ متصل شود. سر دیگر کابل می‌تواند از انواع تایپ شارژر باشد که به دستگاه دیگر مانند گوشی، آیپاد، پاوربانک و… متصل می‌شود. این نوع کابل شارژر بسیار محکم و مقاوم بوده و می‌توانند تا سال‌ها کار کنند؛ اما دستگاه میزبان برای پذیرش این مدل کابل و شارژر باید مجهز به پورت خاصی باشد که امروزه تقریباً منسوخ شده‌اند.
  • کابل شارژ USB تایپ B: کابل‌های تایپ B اغلب در پورت‌های موجود در پرینتر‌ها، اسکنرها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی جا می‌گیرند. سر دیگر این کابل‌ها می‌تواند تایپ A و یا تایپ C باشند تا به انواع دستگاه‌ها مثل کامپیوتر و لپتاپ متصل شوند. این نوع از کابل شارژ نیز به آرامی در حال محو شدن از صحنه کابل و شارژرهاست و جای خود را به انواع جدیدتر کابل‌ها می‌دهد.
  • کابل شارژ USB تایپ C: کابل type-C امروزه رایج‌ترین کابل شارژ موجود در بازار است که بسیاری از برندهای معتبر مثل سامسونگ و شیائومی از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم در این شارژرها دو طرفه بودن آن‌هاست؛ یعنی سوکت فرمی متقارن دارد که از هر دو سمت وارد پورت می‌شود. سرعت و قدرت کابل type-C نیز در مقایسه با دیگر انواع کابل‌ها بسیار بالاست و می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمان محدود منتقل کند‌. سرعت شارژ نیز در این شارژرها بالاست.
  • کابل شارژ مینی USB: این نوع کابل شارژ امروزه دیگر به چشم نمی‌خورد؛ اما در زمان ظهور خود توانسته بود تحول عظیمی را در این حیطه به وجود بیاورد. کابل شارژ مینی USB اغلب برای شارژ دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گرفت و همان طور که از نام آن پیداست، کوتاه و ضخیم بود. در یک سمت این کابل شارژ، یک سوکت استاندارد یو اس بی و در سمت دیگر، هر یک از تایپ‌های A، B و C قرار می‌گیرند.
  • کابل Micro-USB: شارژرهایی با کابل Micro-USB در زمان ظهور خود مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. این کابل‌ها اندازه بسیار کوچکی داشته و در مقابل، توان انتقال داده بسیار بالایی دارند. این کابل‌ها همچنین با قابلیت OTG سازگاری دارند. نمونه‌هایی از کاربرد این کابل‌ها را می‌توانید در گوشی‌های S6 و S7 سامسونگ ببینید.
  • کابل USB 3.0: این کابل شارژ جدیدترین نوع شارژر است که با فناوری شارژ فوق سریع توانسته نظر جهانیان را به خود جلب کند. سرعت انتقال داده نیز در این کابل‌ها بسیار بیشتر از کابل‌های قدیمی است. کابل USB 3.0 را می‌توانید در هر یک از انواع تایپ A ،B و C پیدا کنید.
  • کابل شارژ لایتنینگ: آخرین موردی که در این لیست به آن اشاره خواهیم کرد، کابل آیفون یا همان لایتنینگ است. در گذشته کابل‌های شارژ اپل 30 پین داشتند؛ اما امروزه کابل آیفون یا همان لایتنینگ تنها 8 پین دارد و می‌تواند از هر جهتی وارد پورت مادگی شود. تمامی مدل‌های جدید آیفون با این کابل شارژ سازگاری دارند.

علاوه بر شارژرهای فوق، کابل‌های چندمنظوره‌ای نیز وجود دارند که با داشتن چند کابل و سوکت خروجی می‌توانند برای چند دستگاه مورد استفاده قرار بگیرند. حال که با انواع کابل و شارژر آشنا شدید، بد نیست به بررسی انواع کابل‌های رابط نیز بپردازیم.

انواع کابل رابط

افزون بر انواع کابل و شارژر، کابل‌های رابطی نیز وجود دارند که می‌توانند اتصالی را بین دو دستگاه برقرار کنند. معروف‌ترین کابل رابط گوشی موبایل، کابل تبدیل OTG است. این کابل می‌تواند تبلت، آیپاد، گوشی هوشمند و … را به لوازمی چون حافظه‌های جانبی مثل فلش مموری‌ها متصل کنند. این کابل‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند کارها را تسهیل کرده و به جای استفاده از لپتاپ یا رایانه برای مشاهده فایل‌ها، می‌توانید با یک کابل تبدیل OTG فایل‌ها را در تلفن همراه خود باز کنید. با استفاده از این کابل‌ها می‌توان ماوس و یا کیبورد را نیز به تلفن همراه متصل کرد.

کابل aux نیز یکی دیگر از کابل‌های تبدیل است که تنها توانایی انتقال صدا را دارد. برای مثال اگر یک موسیقی را در تلفن همراه خود پخش می‌کنید، با استفاده از یک کابل aux و اتصال آن به ضبط ماشین، می‌توانید موسیقی را از طریق ضبط ماشین گوش کنید. برخلاف این کابل‌ها، رابط‌های HDMI توانایی انتقال صدا و تصویر را به طور همزمان و با کیفیت بالا دارند. علاوه بر موارد گفته شده کابل‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است کاربرد زیادی داشته و یا برعکس، کاربردشان محدود باشد. به هر حال در صورت قرارگیری در موقعیت‌های خاص می‌توانید با کمی جست‌وجو، کابل مورد نظرتان را پیدا کنید.

نکات قبل از خرید کابل شارژر موبایل کدام‌اند؟

برای تهیه انواع کابل و شارژر باید به نکات قبل از خرید کابل شارژر موبایل توجه کنید. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید انتخاب بهتر و هوشمندانه‌ای داشته باشید. پیش از هر چیز باید به نوع پورت تلفن همراه‌تان توجه کنید و کابل شارژر را متناسب با آن بخرید. پس از آن قابلیت‌هایی مثل فست شارژ بودن باید مورد توجه قرار گیرند. شارژهایی با قابلیت فست شارژ می‌توانند تلفن‌های همراه را در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ کنند. به همین خاطر اگر اغلب فرصت زیادی برای شارژ کردن موبایل‌تان ندارید، می‌توانید از این کابل‌ها استفاده کنید. از طرفی طول کابل شارژ نیز باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به شرایط خودتان می‌توانید کابل‌های بلند یا کوتاه را انتخاب کنید. حال اگر به دنبال مرجعی برای خرید کابل و شارژر با بهترین کیفیت هستید، ما به شما گجت مال را پیشنهاد می‌کنیم.‌ فروشگاه گجت مال با سابقه 20 ساله خود در فروش لوازم جانبی و محصولاتی چون انواع میکروفون، رینگ لایت، ساعت هوشمند و… توانسته اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کند. با مراجعه به سایت گجت مال می‌توانید با محصولات آن‌ها بیشتر آشنا شده و سفارشات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید.

کلام آخر

در این مقاله با انواع کابل و شارژر آشنا شده و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را دانستید. همچنین با بررسی انواع کابل‌عای رابط، با کاربرد آن‌ها آشنا شدید. برای تهیه هرکدام از این لوازم جانبی تلفن همراه می‌توانید به سایت گجت مال مراجعه کرده و در دنیای لوازم موبایل، چرخی بزنید.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت