مداد

لیست پرطرفدارترین ابزارهای طراحی ui و ux

8 دسامبر 2022
رپورتاژ آگهی
300 بازدید
بدون نظر

لیست پرطرفدارترین ابزارهای طراحی ui و ux

این روزها فضای اینترنت به قدری فراگیر شده است که می‌توانید برای انجام هرکاری به آن مراجعه کرده و مطمئن باشید که به کار خود به بهترین شکل ممکن رسیدگی خواهید کرد. برای مثال این روزها خیلی از افراد دیگر برای خرید کردن به بازار نرفته و در عوض با چند کلیک ساده و مراجعه به سایت‌ها فروشگاهی خرید خود را در کمترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به این نتیجه رسیدند که باید از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده نماید و به این صورت به پیشرفت چشم گیری دست پیدا کنند چرا که در حال حاضر تعداد کاربران اینترنت به قدری زیادی است که می‌توانید مطمئن باشید کاربران خود را در اینترنت خواهید یافت و با استفاده از روش‌های مختلفی که در این دنیا برای تبلیغات وجود دارد، آن‌ها را به سمت خود بکشید.

یکی از موضوعات مهم در سایت شما ui و ux آن است. اولین چیزی که کاربر بعد از کلیک روی لینک سایت مشهده می‌نماید، ظاهر سایت یا ui آن بوده و اگر جذب آن شود و دوست داشته باشد تا سایت را مورد بررسی قرار دهد، سر و کارش با ux است که اگر هر کدام از آن‌ها مناسب نباشند خیلی سریع از سایت خارج شده و شما مشتری خود را از دست خواهید داد.

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با بهترین و پرطرفدارترین ابزارهای مناسب برای ui و ux آشنا نماییم.

نرم افزار sketch برای طراحی

اسکچ، یکی از پرطرفدارترین ابزارهای مناسب برای ui و ux

یکی از بهترین ابزارها در زمینه طراحی ui و ux که بین طراحان سایت بسیار معروف شده است، اسکچ می‌باشد. این برنامه تقریبا توانسته جایگاه فتوشاپ را در این حوزه از آن خود نماید. اولین نسخه از این برنامه در سال 2010 و توسط bohemian coding منتشر شد. این برنامه‌ای مبتنی بر بردار است که کار طراحان را راحت کرده است و کمک می‌کند تا هر شکل طراحی شده در این برنامه را بدون کاهش کیفیت تغییر داده و به طرح مورد نظر خود تبدیل کنید.

طرح‌هایی که در این نرم افزار طراحی می‌شود، بسیار شبیه به نتایج HTML/CSS است و این یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا اسکچ به یکی از بزرگترین رقیبان فتوشاپ تبدیل شود. یکی دیگر از مزایایی که این برنامه نسبت به فتوشاپ دارد در رابطه با خرید حق عضویت آن است. در اسکچ شما فقط یک بار هزینه عضویت را پرداخت خواهید کرد و از آن به بعد می‌توانید از تمامی ابزارهای آن استفاده نمایید ولی این موضوع در Adobe صدق نکرده و باید به صورت ماهیانه اشتراک خود را تمدید نمایید و به همین دلیل است که اسکچ نسبت به Adobe بسیار ارزان قیمت‌تر بوده و بیشتر طراحان سایت از آن استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که هنوز تعدادی از افراد هستند که با این نرم افزار آشنا نشده و برای انجام طراحی سایت فروشگاهی در مشهد هنوز از فتوشاپ و Adobe استفاده می‌نمایند.

معرفی adobe xd

معرفی (Adobe Experience Design (Adobe XD

درست است که در قسمت قبلی گفتیم که اسکچ یکی از رقیبان Adobe است ولی همچنان نمی‌توان قدرت این ابر شرکت را ندیده گرفت مخصوصا که نرم افزاری تحت عنوان AdobeXD را نیز ارائه کرده است. AdobeXD مخفف  Adobe Experience Design CC بوده و ابزاری است که شرکت Adobe به صورت تخصصی برای طراحان وب ارائه داده است.

شاید بتوان گفت که ابزار AdobeXD، اولین ابزاری است که این شرکت به صورت تخصصی برای طراحی وب و اپلیکیشن منتشر کرده است و به قدری تخصصی و فوق العاده کار کرده که خیلی از افراد را به طرفداران پروپاقرص خود تبدیل نموده است.

یکی از مزیت‌های این نرم افزار این است که برای اکثر افراد رایگان بوده و اگر بخواهید طرح‌های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید، باید برای این کار هزینه‌ای خیلی کم را پرداخت کنید. زمانی که این نرم افزار برای اولین بار ارائه شد، فقط در سیستم عامل Macintosh قابل استفاده بود ولی بعد از مدتی این شرکت نسخه‌ای بتا برای AdobeXD منتشر کرد که قابلیت استفاده در ویندوز را نیز ممکن نمود. از آن زمان بود که افراد طرفدار محصولات Adobe توانستند به صورت گسترده از AdobeXD نیز استفاده کرده و مزایای آن را داشته باشند.

معرفی فیگما (Figma)

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای طراحی ui و ux، فیگما است. این نرم افزار برای شرکت‌هایی که به صورت گروهی روی یک طرح کار می‌کنند بسیار مناسب است چرا که این امکان را ارائه داده تا با استفاده از فضای گروهی آن، چندین همکار با هم همکاری کرده و طرح مورد نظر خود را پیش ببرند.

همچنین شما می‌توانید در فیگما طراحی و نمونه سازی کرده و در کنار آن، بازخورد سایر همکاران خود را در رابطه با طرح‌هایی که برای سایت‌های مختلف ساخته‌اید جویا شوید. این خیلی مزیت مهمی است و این امکان را به شما می‌دهد تا از نظرات مفید افرادی که سابقه و تجربه بیشتری دارند استفاده نمایید و در نتیجه طرحی بی‌نقص را تحویل دهید.

در حالت کلی برای نمونه سازی دیجیتال می‌توانید نرم افزارهای مختلفی را در فضای اینترنت مشاهده نمایید که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشند ولی اگر شما تمامی مراحل کاری خود را از ابتدا تا مرحله آخر، در فضای دیجیتال پیاده می‌کنید، فیگما بهترین گزینه بریتان بوده و دقیقا مناسب شماست.

در سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس به راحتی می‌توانید از این نرم افزار استفاده کرده و بسته به نیاز خود نسخه پولی یا رایگان را روی سیستم نصب نمایید. این خیلی طبیعی است که نسخه پولی آن دارای ویژگی‌ها و امکانات خیلی بیشتری است که به راحتی بعد از خرید اشتراک، در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با بهترین نرم افزارها و ابزارهای مناسب برای ui و ux آشنا نماییم. سه مورد از قدرتمندترین موارد به شما معرفی شد که می‌توانید با توجه به شرایط و ویژگی‌های مورد نظر خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در روند طراحی سایت از آن استفاده نمایید. مطمئن باشید که استفاده از این نرم افزارها می‌تواند کار شما را راحت‌تر کرده و سرعت بیشتری به کار شما خواهد داد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این محتوا، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت